Davy Pieters
De voorstellingen van Davy Pieters (1988) zijn onderzoeken naar de toekomstige mens en de manier waarop deze beïnvloed wordt door technologische ontwikkelingen en beeldcultuur. Haar voorstellingen kenmerken zich door een sterke beeldende, fysieke en filmische stijl.
De afgelopen jaren ontwikkelde ze een eigenzinnige en herkenbare stijl. Haar beeldende mimetheater vindt inspiratie in o.m. games, (social)media, reclame, strips, en beeldende kunst. In haar werk onderzoekt ze hoe de mens wordt beïnvloed door technologische ontwikkelingen en de (beeld)cultuur waarin we leven.
Na haar lovend ontvangen apocalyptische locatievoorstelling Re-enactment of the Now in 2016 bij Theater Utrecht, maakte Davy Pieters bij Theater Rotterdam o.a. de voorstelling How to Build a Universe (2018), waarvoor ze de VSCD mimeprijs 2019 won.
Bij Frascati Producties maakte zij o.a. de ‘reconstructie van een moord’ How did I die (2014) (Young Directors Audience Award in Braunschweig) en de duizelingwekkende monoloog The Truth About Kate (2014) (Officiële Juryselectie Nederlands Theaterfestival 2014 en nominatie BNGNieuwe Theatermakersprijs). In de zomer van 2018 werden twee van haar voorstellingen, How did I die en The Unpleasant Surprise, geselecteerd voor de Biënnale van Venetië.
Met Nastaran Razawi Khorasani richtte ze het performance collectief KOBE op waarmee ze spectaculaire, theatrale performances ontwikkelt voor de meest uiteenlopende scenes.